Τύποι Εξαπάτησης πελατών

Η εταιρεία μας είναι ιδιαίτερα προσεκτική και δίνει μεγάλη αξία στους πελάτες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της, γι’ αυτό τον λόγο, σας υπενθυμίζουμε να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να προφυλάσσετε τον εαυτό σας με κάθε τρόπο για τις πληροφορίες των εμβασμάτων και τα χρήματα που αποστέλλετε.

Πολλοί από εσάς επιλέγετε τις υπηρεσίες της εταιρείας μας για να στείλετε ποσά σε γνωστά ή αγαπημένα σας πρόσωπα. Η πρόληψη της απάτης είναι ευθύνη όλων μας. Οι παγκόσμιες νομοθεσίες και οι κανονισμοί για την προστασία των καταναλωτών αλλάζουν διαρκώς και προσπαθούμε να σας ενημερώνουμε για την απάτη ώστε να είστε πάντα προετοιμασμένοι και να μην βρεθείτε στην δυσάρεστη θέση να πέσετε θύμα απάτης.

Η καλύτερη άμυνά είναι να γνωρίζετε, να ενημερώνεστε και να χρησιμοποιείτε την ορθή κρίση σας με τις ενημερωτικές μας συμβουλές καθώς και να ακολουθείται τις ειδοποιήσεις και τις ενημερώσεις σχετικών αρχών που εργάζονται για την πρόληψη και την εξάλειψη της απάτης.

Προσοχή όμως, εάν αποστείλετε χρήματα και αποκαλύπτετε στοιχεία του εμβάσματος σε κάποιον που δε γνωρίζετε προσωπικά εσείς, μπορεί να πέσετε θύμα απάτης και υπεξαίρεσης των εμβασμάτων αυτών.

Η εταιρείας μας σας παρέχει ενδεικτικούς τύπους απάτης από τους οποίους μπορείτε να προφυλαχθείτε

  • Ιοί Υπολογιστών “Antivirus”

Αυτού του είδους οι απάτες που βασίζονται σε δήθεν υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, δεν είναι ασυνήθιστες. Ο απατεώνας καλεί τυχαία άτομα και τους πείθει ότι υπάρχει ένα πρόβλημα με τον υπολογιστή τους. Για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτά, το θύμα πρέπει να πληρώσει ένα συγκεκριμένο ποσό. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει ιός στον υπολογιστή σας και ενδεχομένως μόλις χάσατε τα χρήματα που στείλατε για την προστασία. Τα ψεύτικα anti-virus, επίσης, δεν είναι ασυνήθιστα. Είναι κακόβουλα προγράμματα που μιμούνται εφαρμογές προστασίας από ιούς. 

  • Φιλανθρωπία

Ενδέχεται να επικοινωνήσει μαζί σας μέσω email, ή μέσω αλληλογραφίας ή μέσω τηλεφώνου κάποιος/οι που ζητά/ούν δωρεά με μεταφορά χρημάτων σε τρίτο άτομο για να βοηθήσει θύματα ενός σημαντικού γεγονότος, όπως καταστροφή ή έκτακτη ανάγκη (πχ πλημμύρα ή σεισμός). Συνήθως οι νόμιμες Φιλανθρωπικές Οργανώσεις ζητούν την μεταφορά σε νόμιμους Τραπεζικούς Λογαριασμούς.   

  • Επείγουσα κατάσταση 

Οι πελάτες εξαπατώνται και στέλνουν εκτάκτως χρήματα σε ένα άτομο προσποιούμενο κάποιον συγγενή ή φίλο τους ο οποίος έχει άμεση ανάγκη από χρήματα. Με αυτόν τον τρόπο της φυσικής ανησυχίας σας για το συγγενικό σας ή το γνωστό σας πρόσωπο προσπαθούν να σας εξαπατήσουν μεταφέροντας προς αυτούς χρηματικά ποσά. 

  • Προπληρωμή

Μπορεί να σας ζητηθεί να πληρώσετε εκ των προτέρων αμοιβές για χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες που δεν παρέχονται ποτέ με το πρόσχημα της έναρξης των διαδικασιών παροχής της υπηρεσίας που έχετε συμφωνήσει.

  • Online-αγορές

Στέλνετε χρήματα για την αγορά αντικειμένων που παραγγείλατε στο διαδίκτυο. Μετά την αποστολή των χρημάτων υπάρχει περίπτωση να μην λάβετε ποτέ τα εμπορεύματα. Συνήθως οι περισσότερες εταιρείες έχουν την δυνατότητα πληρωμής ενδεικτικά μέσω πιστωτικής κάρτας, ή μέσω PayPal ή μέσω αντικαταβολής.

  • Κλήρωση/Βραβείο

Μπορεί να σας καλέσουν και να σας πουν ότι έχετε κερδίσει κάποια κλήρωση ή βραβείο και ότι πρέπει να αποστείλετε χρήματα για να καλύψετε τους φόρους ή τα τέλη από τα κέρδη. 

  • Ψάρεμα “Phishing”

Είναι μια δόλια προσπάθεια, συνήθως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου “email” (αν και μπορεί επίσης να γίνει μέσω τηλεφώνου ή μηνύματος SMS), να κλέψει τις προσωπικές σας πληροφορίες ή να μεταδώσει κακόβουλο κώδικα ή λογισμικό στον υπολογιστή σας.

  • Κλοπή ταυτότητας

Οι απατεώνες κλοπής ταυτότητας χρησιμοποιούν προσωπικά στοιχεία (π.χ. αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, πληροφορίες τραπεζικού λογαριασμού και αριθμούς πιστωτικών καρτών) για να αναφερθούν σε τρίτο άτομο. Πού ενδεικτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Ταυτότητα σας: Άνοιγμα πιστωτικών καρτών και τραπεζικών λογαριασμών, εγγραφή σε υπηρεσία κινητού τηλεφώνου, ενοικίαση αυτοκινήτων ή άλλων κρατήσεων, εύρεση εργασίας με ψευδή στοιχεία, κρατικά οφέλη κτλ. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι διακινδυνεύονται πολλά. Γι’αυτό είναι τόσο σημαντικό να γνωρίζετε πώς να προστατεύσετε την ταυτότητά σας.

  • Απάτες σχετικά με την εύρεση εργασίας / μυστικούς αγοραστές 

Οι πελάτες εξαπατώνται και πιστεύουν ότι έχουν βρει την τέλεια δουλειά μερικής απασχόλησης από το σπίτι. Τα θύματα προσεγγίζονται μέσω e-mail ή βρίσκουν οι ίδιοι αυτές τις αγγελίες σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους ευρέσεως εργασίας. Οι αγγελίες αυτές υπόσχονται ότι παρέχεται μεγάλο εισόδημα με ελάχιστη εργασία. Μια γνωστή απάτη “ονειρεμένης εργασίας” αφορά την πρόταση προς τους πελάτες να ενεργούν ως κρυφοί ή μυστικοί αγοραστές (“Secret Shoppers”) και να στέλνουν χρήματα για να ελέγχουν τις διαδικασίες μεταφοράς χρημάτων της εταιρείας.

  • Προσωπική Σχέση

Υπάρχουν διάφορες μορφές “ροζ” απάτης όπως online ραντεβού, ορισμένα κοινωνικά δίκτυα και η παλιά δοκιμασμένη συνταγή των συνοικεσίων μέσω ταχυδρομείου. Όλες αυτές οι απάτες έχουν ως κοινό στοιχείο την εξαπάτηση του πελάτη ώστε να στείλει χρήματα στο άτομο με το οποίο νομίζει ότι έχει κάποιου είδους σχέση. 

  • Απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις

Οι κοινές απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις μπορεί να περιλαμβάνουν επικερδείς επενδυτικές ευκαιρίες, όπως μετοχές, ομόλογα, Κρυπτονομίσματα, πολύτιμους λίθους, υπεράκτιες επενδύσεις σε ακίνητη περιουσία και εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Ενδεικτικά για να μπορέσουν να σας πείσουν ενδέχεται να λαμβάνετε επανειλημμένα αιφνιδιαστικές / απροειδοποίητες τηλεφωνικές κλήσεις. Σας υπόσχονται γρήγορες αποδόσεις και σας διαβεβαιώνουν ότι οι επενδύσεις είναι ασφαλείς. Η προσφορά τους είναι διαθέσιμη για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η προσφορά είναι προσωπική και σας ζητείται να μην τη μοιραστείτε με άλλους κτλ.

  • Μετανάστευση

Υπάρχει μεγάλη περίπτωση να λάβετε κλήση η αλληλογραφία ή  μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου “email” από κάποιους που ισχυρίζονται ότι είναι υπάλληλοι της μεταναστευτικής υπηρεσίας αναφέροντας ότι υπάρχει πρόβλημα με τα στοιχεία μετανάστευσης σας. Οι προσωπικές σας πληροφορίες και τα ευαίσθητα στοιχεία σχετικά με τη μεταναστευτική σας κατάσταση δεν πρέπει να τους παρασχεθούν για να καταστήσουν την ιστορία πιο πιστευτή. Ενδεχομένως θα σας ζητήσει άμεση πληρωμή για την επίλυση τυχόν ζητημάτων σας και η απέλαση ή η αναφορά  φυλάκισης μπορεί χρησιμοποιηθεί ως απειλή εάν η πληρωμή δεν γίνει αμέσως με άμεση μεταφορά χρημάτων. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις στις οποίες μετανάστες πέφτουν θύματα απάτης από διάφορους επιτήδειους που στο πρόσωπο των μεταναστών και των προσφύγων βλέπουν εύκολα θύματα. Δυστυχώς όταν κάποιος βρίσκεται σε μία ξένη χώρα και δεν μιλάει και τη γλώσσα ή δεν έχει κάποιον να του μεταφράσει επ’ ακριβώς, είναι πιο εύκολο να πέσει θύμα απάτης αλλά και να μην ξέρει ποιον να εμπιστευτεί!

“Η παραπάνω λίστα είναι ενδεικτική”

Αν θεωρείται ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, περιγράψτε την υπόθεσή σας στην ηλεκτρονική φόρμα παραπόνου της εταιρείας μας ή αποστείλτε email dpo@dog-pi.gr ή στο customer.service@dog-pi.gr ή εάν χρειάζεστε άμεσα καθοδήγηση ή περεταίρω πληροφορίες μπορείτε να καλέσετε στο +30 210 3005800 ή να απευθυνθείτε στον αντιπρόσωπο από όπου πραγματοποιήσατε την συναλλαγή σας.